Aarhus' grønne kulturnetværk
Netværk for kulturinstitutioner i Aarhus, der arbejder med grøn omstilling. Vi deler erfaringer, ideer og samarbejder på tværs.
Hvilket netværk?
Kulturlivet er en vigtig driver i den grønne omstilling! Vi kan en masse i Aarhus - men vi kan også blive endnu bedre til at dele vores gode erfaringer med hinanden. Derfor mødes vi og laver grønt netværk på tværs af kulturlivet i Aarhus – store som små kulturaktører, eventmagere og biblioteksfolk.
Hvem er det for?
Netværket er for dig, der sidder i en kulturinstitution og arbejder – eller gerne vil arbejde – med den grønne omstilling på den ene eller anden måde. Måske har du af og til brug for sparring og inspiration? Måske har I allerede sat gang i nogle tiltag, som andre kan lære af? Måske har du ideer til, hvordan vi på tværs kan mere?
Kontakt kultur@aarhus.dk, hvis du gerne vil høre mere eller gerne vil være en del af netværket
Hvornår?
Vi mødes 3-4 gange om året til korte netværksmøder og skiftes til at være vært. Vi taler løbende om, hvilke formater der passer bedst, så ideer er velkomne.
28. januar, kl. 09.00-12.00: Workshop og nytårskur - Fra Ord til handling
- Lokation: Godsbanen
14. marts, kl. 09.00-11.00: Netværksmøde
- Lokation: Den Gamle By
- Status fra grupperne
- Oplæg ved Stine Lykke Holt fra Den Gamle By: Sådan arbejder vi med grøn omstilling og kulturens særlige rolle
- Fælles refleksion: Hvad kan det inspirere til i min egen kontekst?
Tilmelding: kultur@aarhus.dk
7. maj, kl. 08.30-12.00: Netværksmøde - Naturforbundethed
Tilmelding: kultur@aarhus.dk
15. september kl. 13-15: Netværksmøde – Udstilling og bionedbrydelighed
- Lokation: Det Jyske Musikkonservatorium
- Oplæg ved Mette Bak-Andersen fra Munkeruphus om udstillingen AF NATUR ER DET KOMMET. Dogmet for udstillingen betyder, at alt skal kunne leveres tilbage til naturen igen og nedbrydes på vores kompost.
18. november, kl. 09.00-12.00
- Program og lokation følger
5. februar: Åbent netværksmøde, Verdensrummet Dokk1.
7. maj: Åbent netværksmøde, Aarhus Teater.
13. juni: Dialogmøde om Den Grønne Mobilitetsplan og dens betydning for kulturlivet, Godsbanen.
24. september: Åbent netværksmøde, Narrativer om klima, Voxhall.
21. oktober: Cirkulær økonomi (Klimaplanen, Teknik & Miljø), Domen.